Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 5 Desembre 2009

Frases NO

“La teva llibertat acaba on comença la de l’altre”

Quina puta mentida. La veritat és que em fa ràbia que hi hagi gent que digui aquesta frase quan n’hi ha altra que assassina i viola. És evident que jo sóc lliure d’anar més enllà de la teva llibertat, de destruïr-la, de destruïr-te. L’únic judici moral que em convé fer en aquesta situació és pensar si realment és la elecció que més bé em produeix. Si és així ho faré.

Frases NO és una etiqueta que posaré a partir d’ara a frases típiques o no tant pertanyents a la moral típica o no tant de qui m’envolta o no tant i de les qual no estic gens d’acord. Aviso que potser no us importa en absolut.


Responses

  1. Però Artur, aquesta frase no vol ser la definició de llibertat.

    És només un punt de vista de la manera la qual s’ha d’aplicar aquesta per tal de que tothom sigui lliure igualitàriament.

    Que pots anar més enllà de la llibertat de l’altre? Evidentment.

  2. Exacte. Jo anava a dir el mateix: No es refereix als límits reals, sinó als límits morals.

  3. Els límits morals són una merda platònica. A sobre només “funcionen” en estadis mentals molt concrets.

    En tot cas la frase és descriptiva i descriu fatal la meva llibertat, no sé la dels lectors.

  4. Tot depen de com defineixis la paraula llibertat!
    La veritat és que a mi personalment sempre m’ha agradat aquesta frase. I no perquè sigui real, ja que tots sabem que aquesta frase no es compleix.
    La frase té conceptes que cadascú interpreta a la seva manera.

  5. Jo estic d’acord amb l’Artur, suposo que aquesta afirmació en el seu dia era interessant, però ara no descriu la societat. Es com allò de ‘no facis als altres el que no vols que et facin a tu!’… tonteries moralistes.

    Sempre tindre present la descripcio de Seneca de llibertat: la llibertat és allò que et corre entre les venes i poder tallar-ho quan tu vulguis.

    Salut!

  6. Arturet, estic d’acord amb la buidor de la frase i m’agrada aquesta secció teva de FRASES NO…

    Però l’últim cop que jovenets com tu i com jo deien que “els límits morals són una merda platònica” hi va haver un bigotis que jugava a trenets i a aixecar la mà que va commoure el país més sofisticat d’europa sin bajar del autobús…

    i nietszche era catòlic.

  7. És una tonteria pel simple fet que el concepte moral no arriba a existir ni tansols intersubjectivament…

  8. Nietzsche va voler estudiar per ser pastor, però la seva obra moral és completament anti catolica.
    La transvaloració dels valors va en contra de la religió jueva i cristiana, trobo que afirmar que era catolic va en contra de les seves últimes reflexions.

    Albert, tots evolucionem en el pensament i no podem valorar a hom pel que pensava al seus inicis, sinò pel que va fer més tard.
    Sinò podriem dir que Kant era seguidor de Wolf, que Descartes era jesuïta i estava obsesionat amb la càbala o que Schopenhauer era Hegelià. Cada pensador inicia amb una influència i un pensament, però els que han canviat la filosofia han matat al seu pare.

  9. Conjuntbuit, lo del catolicisme d’en Niet era una broma per amplificar el meu divertit argument.

    Estic força d’acord amb el que dius pel que fa a Nietzsche, però no com a norma general: molts pensadors, artistes, científics i lletrats diversos no van mantenir una línia de pensament evolutiva. Molts d’ells van ressaltar per les seves idees de juventut i van passar després a posar-se aigua al propi vi i quan en parlem avui día ho fem recordant-ne aquells primers anys reveladors.


Deixa un comentari

Categories

