Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 4 Desembre 2009

Humor de dretes

L’humor és d’esquerres des del moment en què és baixa cultura. És un tòpic que jo em crec.

Per si algun lector assidu de còmic (sobretot vinyetes humorístiques) no ho havia notat: l’humor de les vinyetes també sol ser d’esquerres.

Potser sóc jo que m’he fet una imatge rara del que significa “d’esquerres”. El cert és que vaig flipar molt quan vaig entrar al blog Humor de Derechas (la libertad de reír). Wow! És revolucionari (amb perdó)! Humor de dretes, finalment!

Vaig pensar “¡finalment!” no per ser de dretes, que no ho sóc, sinó perquè crec que fa falta, simplement. El cas és que les bromes i acudits de les vinyetes que apareixen al blog (autors dels quals són tan famosos com Jordi Labanda) em semblen d’esquerres. Alguns no em diuen res i no em fan gràcia i pocs aconsegueixen fer-me creure que són de dretes, tot i fer-me riure desmesuradament ja que són molt bèsties. Per exemple aquest:

Lolín Lizarraga a HUMOR DE DERECHAS

Al veure la vinyeta vaig estar un quart d’hora amb la mà al cap cridant de riure. No sé si qui llegeix això també li ha passat.

A més de les meves percepcions del sentit polític del blog hi ha algunes coses que fan dubtar: la icona amb la bandera d’Espanya, el fet que entre els links del costat dret del blog hi hagi el de Disney, o el mateix nom del blog, tan evident. La entrevista a Lolín Lizarraga, hilarant, també ens posa dubtes a sobre, deixant indirectament i molt subtilment als cures com a pedòfils i als militants de la dreta com a fifis i capullos.

La subtilesa, justament, de tot plegat, és el que fa que m’agradi tant Humor de Derechas. És morbós.

A vostè, lector, què li sembla l’humor de dretes? Li sembla que el blog citat fa honor al seu nom?


Responses

  1. Ai deu meu! Ni per fer acudits serveixen els fatxes!

  2. Dugues coses:
    1.- ¿Que no hay humor de derechas? Aquí, en Madriz, casi todo, en casi toda la prensa (se salvan Peridis, Forges, El Roto: en El País).
    2.- Lolín Lizárraga y sus secuaces son tan de derechas como yo cura, que me cago en déu a poc que se descuide.

  3. Sincerament tinc ganes de veure algun tipus d’humor i poder dir sense cap dubte “conye, sí, això és de dretes”. Li juro que mai no me n’he trobat de clar. Ara que potser n’hi ha que no té vessant ideològica clara…


Deixa un comentari

Categories

