Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 29 Octubre 2009

5 músics

M’encanten aquestes enquestes del facebook que et pregunten: ¿1 jugador de futbol, un artista, un pilot, un algo…? Atenció que ningú et pregunta per el millor sui generi sinó que et demana de posar-ne un de cada. M’encanta perquè va molt més a gustos, perquè et deixen posar a un paquete que, però, et diu alguna cosa i no saps què o simplement aprecies. M’ha interessat molt posar a l’Atenes 5 músics, simplement. Aquí els tenen, de més vell a més jove:

Buddy Guy, nord-americà, per mi el millor bluesman de tots els temps. No tan sols té un so i una tècnica molt personals i desbordants de talent musical sinó que té una veu potent i versàtil. Mestre de mestres, sap transmetre energia sigui en cançons molt potents així com en temes calmadíssims. La meva cançó preferida de Buddy Guy és I go crazy.

Bobby McFerrin, nord-americà, és un vocalista amb influències del jazz complet, dinàmic, és un  experimentat experimentador i improvisador. A la seva veu li ha fet fer tot el que ha pogut i més, acompanyant-se de autopercussió. A més, ha acompanyat a grans artistes com Chick Corea – un monstre, també – i l’Richard Bona, entre d’altres. La meva cançó preferida – en aquest cas una versió – de Bobby McFerrin és Blue bossa, interpretada junt amb Chick Corea.

Stevie Ray Vaughan, nord-americà, és per mi el millor guitarrista de la història per tenir l’estil més ric i potent que he sentit mai. També és el meu bluesman blanc preferit, tot i que el seu estil tingui tan a veure amb el rock. Fou una bomba imparable – morí el 1990 amb 35 anys -, gran improvisador amb la guitarra i bon cantant, amb un timbre radiant. La meva cançó preferida de STV – també versió, d’Otis Rush – és All your love (I miss loving).

Antony Hegarty, anglès, és un cantant i pianista de màxima sensibilitat emocional, característica que expressa amb la música, junt a The Johnsons, la seva banda. Les seves cançons són del més potent que es pot aconseguir amb tan pocs decibels i notes. Tot i desafinar és una gran referència per a molts cantants i músics, ja que aconsegueix transmetre una sensibilitat anormal amb un estil molt personal. La meva cançó preferida d’Antony & The Johnsons és Hope there’s someone.

I per acabar.

Jari Mäenpää, finlandès, és ex-membre d’Ensiferum i fundador de Wintersun. És per mi el major exponent del death metal melòdic, una de les branques del heavy més populars actualment. Va fer el primer treball de Wintersun, de títol homònim, només acompanyat amb un bateria i assumint els papers de dues guitares, baix i veus; amb tot, va fer un dels àlbums més aclamats en molts anys dins del panorama heavy. Els seus guturals aguts són nets, molt potents i amb molt de caràcter i intenció. El domini que té de la guitarra és anormal i és capaç de fer solos impossibles mentre canta. És un perfecte compositor i front-man, comparable amb Chuck Schuldiner, fundador i front-man de Death i pioner del death metal. La meva cançó preferida de Wintersun és Beyond the dark sun.

I doncs, quins són els teus 5 músics?


Responses

  1. A Artur Díaz Barbagli li agrada.

  2. A Lluc Presmanes Justo li agrada.

    Mola la selecció, tot i que diriaque concretament I go Crazy és de James Brown (tot i que no estic del tot segur ja que només era 3 anys més vell que buddy Guy).

    Seria molt difícil definir-ne només 5, de fet per a mi impossible, potser et podria definir els meus 5 preferits per a determinats estils… :P

  3. Em quedo amb l’Anthony de carrer!!! I amb “You are my sister” a duo amb Boy George!

  4. Hauria de parar-me molts dies per pensar-ne només 5, i serien 5 que canviarien cada setmana. Un apunt: dir que Bobby McFerrin té “influències del jazz” seria com dir que Buddy Guy té influències del blues… Que el seu instrument sigui la veu no impedeix que sigui un dels grans referents del jazz actual!

  5. Em fa gràcia que, tot i que entengueu el concepte de la tria em respongueu que per vosaltres “seria molt difícil pensar-ne només 5”.

    He triat els 5 primers que m’ha vingut de gust exposar, no els considero els 5 millors músics ni tan sols sé si són els meus 5 preferits.

  6. […] correctament és recomanable tenir Spotify. L’altre dia l’Artur va fer un port sobre 5 músics. En pensar quins eren els meus 5 em vaig adonar que era una decisió massa difícil, que no puc […]


Deixa un comentari

Categories

