Enviat per: Col·laboradors | 28 Abril 2009

Pregunta als atenencs

Escrit per Beatrice Barbagli;


Què ens està passant?

Els dos últims exemples que il·lustren el tema del que vull parlar són aquest article de La Vanguardia

La UEFA celebrará en Barcelona un seminario sobre cómo acoger a la afición rival

i l’anunci de Repsol que he vist ahir a la tv en que, mentre Pedrosa feia traçades perfectes en un circuit format per una munió de cantaires en smoking, apareix l’advertència: ficció publicitària.

Parlem-ne: jo la setmana que ve faré 1003 anys i potser és per això que em sorprenc.

Tinc la sensació quan era una nena que certes coses no calia que me les expliquessin. Un s’educa culturalment sobretot vivint immers en la cultura en qüestió. I són els pares, i després els mestres, els monitors … que et van ensenyant i puntualitzant verbalment les normes amb més o menys insistència. Però crec que la majoria de les persones creixem sabent quina és la manera de conviure de la societat a la que pertanyem. Sabent quin comportament pot ser acceptat o causar estranyesa, què sorprendrà o molestarà o farà riure el veí (i el de més enllà)

Ara em sembla que s’està creant una situació en que s’ha de especificar molt i molt bé el que està prohibit, potser perquè la resta està permès? potser perquè sinó ens perdem?

A l’hora estic veient una societat amb molta més llibertat individual però on se sent la necessitat de legislar sobre coses molt més nímies: de veritat hem de fer un seminari per saber que rebre l’afició del Chelsea a garrotades no seria el més correcte? De veritat ens han de dir que aquell circuit humà era una ficció i “no provin de fer-ho al seu jardí”?

Els que habitualment sou lectors de l’Atenes, figura que us hem educat els de la meva generació. I és per això que m’interessaria conèixer la vostra opinió. Gràcies,

Beatrice 


Responses

  1. La pregunta és molt interessant. Potser tant com difícil de contestar. La veritat és que això es nota, la gent cada cop necessita més ser manada; hi ha una majoritària falta d’iniciativa. En tot cas, suposo que m’estic desviant del tema. Jo, com tu, no sóc d’aquí i m’hi he hagut d’adaptar. No m’ho ensenyat ningú (o ho ha fet tothom, depèn de com es miri), no m’ha calgut cap curset o manual i crec que ho he fet bé o, com a mínim, sóc capaç de viure en societat.

    Només estic deixant anar idees. Seguiré rumiant sobre el tema a veure si puc donar alguna resposta més centrada.

  2. Tristament és algo que està passant, cada cop més, el sentit comú està deixant de ser comú… jo soposo que és per que ho tenim tot més facil i necessitem crear disputa, com que ja no hi ha un enemic moral / polític / social tan clar i evident a qui atacar, dons es converteixen ells mateixos en els atacats.

  3. Realment no crec que sigui una cosa ni de la nostra ni de la generació anterior, ni de cap de fet.
    És una cosa típicament humana, i és que resulta que el criteri pròpi no abunda, allò que se’n diu pensament independent.

    En general poca gent te uns valors pròpis, i necessita que aquells “””””””líders”””””””” que creu que per alguna mena de inspiració divina o genètica superior tenen les respostes als seus problemes.

    I això es torna pitjor amb les masses, aquelles immenses munions de cabres descerebrades que segueixen la llum com els mosquits. Jo sempre he pensat que tota aquella gent que es va posar al servei de hitler en el seu moment, o tots aquells que vesteixen o actuen tal com mana la societat, només són gent dèbil, i estúpida que necessiten que els hi diguin que han de fer i que està bé, són incapaços de decidir-ho per si mateixos i sense un camí marcat i clar com el dels testimonis de jehovà estan perduts i no són més que “balbuceantes” idiotes.

    Només és una opinió és clar.


Deixa un comentari

Categories

