Enviat per: João França | 18 Març 2009

Por

Així estem:

No tinc paraules…


Responses

  1. Potser calen més explicacions. Us adjunto un correu que m’ha arribat:

    Avui, dimecres 18 de març, a les 5h de la matinada, els Mossos d’Esquadra han desallotjat la universitat central de la UB.

    Després de 4 mesos d’ocupació pacífica, de converses on el Rector assegurava per activa i per passiva que els mossos no entrarien a la seva universitat, ens cau la cara d’indignació i de vergonya quan s’opta per la violència i la repressió policial com a mesura per intentar acallar unes veus que tan sols demanen que la democràcia en la qual ens volen fer creure que vivim, es faci efectiva: un diàleg transparent sobre la implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior. És evident que la informació que circula sobre aquest tema és controvertida, i que les campanyes publicitàries impulsades des de les institucions i la premsa, col·laboren en el descrèdit i l’estigmatització d’aquells que estem treballant de forma crítica per aconseguir una transformació real de la universitat. Aboquen merda sobre tota la feina que s’està impulsant des del moviment estudiantil, i a força de repetir-ho, pretenen convertir-la en veritats.

    Quina mena de democràcia és la que respon a les veus crítiques amb violència policial? amb violència a dintre de la universitat, i també a fora, quan començava a apropar-se el despertar de la ciutat i no interessava la imatge de les forces de la repressió presidint la façana de la molt honorable Universitat de Barcelona, quan a les 8h del matí hi ha hagut càrregues brutals contra els estudiants, que s’han saldat amb molts contusionats i ferits. Els mitjans de comunicació suavitzaran el contingut de la notícia, o aniran només al morbo, això ho sabem, però cal que ens comuniquem entre nosaltres i comencem a fer sentir les veritats:

    El que ha passat avui és una vergonya, i és inadmissible que seguim callats quan al carrer s’apallissen a companys d’aquesta forma.

    Avui s’ha convocat a la comunitat universitària a les 12h a plaça universitat.

    Al vespre, a les 20h., es fa una crida a tota la societat a sortir al carrer (també a pl. Universitat) per mostrar la nostra indignació davant dels fets d’avui i dir un NO ben clar a la repressió policial contra el pensament crític.

    Feu córrer la veu!

    I a la manifestació de les 12 això és el que ha passat.

  2. Hi ha una concentració de rebuig davant del Rectorat de la UB a les 20h. Podem ser pro o anti Bolonya però hem d’anar tots junts en contra la violència.

  3. Hi seré. El vídeo m’ha fet molt de mal.

  4. No sé què dir. Em supera.

  5. jo conec al noi de verd
    es diu Gabriel Mattioli, te uns tres anys mes q yo i anava al Talabot, a més viu a la porteria de a sobre de casa meva
    que fort tot aixo

  6. Una resposta hipòcrita. I deien que s’obria diàleg amb els estudiants. Fills de puta. Això no pot quedar així. Aquests vídeos HAN DE DONAR LA VOLTA AL MÓN. No hi ha cap dubte que aquesta càrrega policial és desorbitada, injusta i intolerable. Tinc una reunió avui a les 20h, però espero desfer-me’n aviat per poder anar corrents a Plaça Universitat. Ja n’hi ha prou, pero què cony s’han cregut?

  7. Aquí s’han demostrat moltes coses, no només que els responsables de l’UB no estan disposats al diàleg (com varem comprovar desprès de passar de la veu dels estudiants manifestada en un referèndum oficial amb més del 93% a favor de la paralització de la implantació) sinó que també hem vist com les acusacions que constantment ens llencen de que som violents estan equivocades de direcció.
    Jo el que he vist és violència i el que em preocupa es que ara molts es veuran legitimats, per això em d’anar com més persones millor avui a les 8 a la convocatòria per demostrar que encara creiem en ser constructius; si podem, ja que el concepte de diàleg dels senyors degans i rectors d’aquest país no inclou el concepte interlocutor.

    A una última cosa, demà serà interessant veure de que parlen i com els diaris.

  8. Això ja no és qüestió de sí o no a Bolonya, va molt MOLT més enllà. A les 20:00 tots a la concentració. Encara tinc la pell de gallina

  9. por

  10. El cor m’està a punt d’estallar, tinc un suor fred a les mans i un nus a la gola que no em deixa ni parlar…

    Això és MASSA!! Aquests fets no es poden permetre!!

    És que potser hem tornat a la època franquista, on els fets d’aquests tipus eren així de “normals”, i jo no m’he donat conta?? uff…

    Espero, de debò, que la gent no ho enfoqui des de una “reacció normal” per part de la universitat!

    Les càrregues policials en aquest conflictes són completament INADMISSIBLES!!

    Ens veiem avui a les 20hrs. a PL.UNIVERSITAT!

  11. serà que jo també conec al Gab XD

  12. http://www.tv3.cat/videos/1092129/El-rector-ordena-desallotjar-la-UB

    http://www.tv3.cat/videos/1092159/Els-professors-donen-suport-als-estudiants

    Increïble. Increïble el despotisme del rector de la UB, i fastigosa i tendenciosa la justificació ridícula i constant de Josep Cuní.

  13. Un altre vídeo.

    http://www.vilaweb.tv/?video=5596

    Ho hem d’aturar. Ho necessitem.

  14. Mira sent sincer a mi el pla bolonya me la porta fluixa, però és que això… la mare que els va parir…
    Un s’acaba preguntant si es veritat alló de que els mossos son aquells ex-tios chungos porretas k san fet l’inef, o el que sigui que fan. Vagin a la merda, em pregunto d’on treus el valor d’anar a fotreli d’hòsties a algú que està sentat a terra sense la més mínima intenció ni capacitat de tornars’hi.
    Joder

  15. Bravo pel senyor delgado: “Si som una minoria, i sempre ho serem. i que? tens algo contra les minories?”

  16. Mira, jo de bolonya no hi estic tant en contra (no vol dir que hi estigui d’acord) i no diré res del que ha fet el rector perquè no tinc prou informació, però el que si puc dir és que quan he vist les imatges m’he quedat amb una mala sensació i una al·lucinació heavis. Té raó el Diego, els mossos actuals són gent d’escassa cultura i menys eduacció, que es fan mossos per descarregar-se pegant a tothom… és fortíssim veure com el fet d’ensenyar un llibre a la policia pot comportar una brutal batalla campal, com si estéssim jugant a polis i a cacos, amb la diferència que aquí els polis tenen porres i pocs impediments mentals per fer-les servir.
    Sembla mentida com espantegen i agredeixen la gent com si fossin coloms, gastant una violència propia dels delinquents. La veritat, és difícil sentir-se segur tenint una policia que esta feta de la mateixa pasta d’aquells dels que ens han de protegir…

    Som estudiants, no delinqüents

  17. Acabo d’arribar a casa per primera vegada en tot el dia, i el primer que he fet ha estat anar a l’ordinador a veure què havia passat.
    Ja ho he vist i estic molt, molt indignada, em falten paraules, no m’ho crec.
    <>…doncs mala senyal sembla que tornem enrere, què coi és això??

    Em segueixen falten paraules així que…
    Joao quan sàpigues res (concentració, manifestacoió, protesta…) fes-m’ho saber siusplau!

  18. Bé, ja saps què en penso, de tot això. Ja ho hem comentat prou.
    Però és que la manifestació d’aquesta nit ja ha sigut el colmo.
    João, què passarà demà? Estic molt preocupada.

  19. Demà veurem si tan els Mossos i un cert grup d’estudiants decideixen entrar en raó i abandonar les batalles campals. Veurem també si els Mossos són igual de durs amb nois d’institut, però tenint en compte que un nen de 10 anys ha rebut un cop de porra no podem esperar gran cosa.+

    Demà més sobre el tema, aquí, a l’Atenes.

  20. un nen de 10 anys i els seus pares, lo d’ahir a la nit va ser un escandol, encara sento desde casa meva grups de gent donant cops de cassola.

    Hi ha videos de lo d’aquesta nit… dios

  21. http://www.vilaweb.tv/?video=5600

  22. ¡¿Però què és això?! Els mossos perseguint els manifestants pels carrers!!!

    ¿Quan ha passat de ser una resposta brutal a una cacera d’estudiants? Això ja no és justificable de cap de les maneres!

    ¡Massa, massa! ¿Què se n’ha fet del diàleg? ¿Què se n’ha fet de la democràcia?

  23. […] d’un 18 de març Ahir vaig publicar aquí un vídeo que em va inquietar, per dir-ho d’alguna manera, i també a tots els que el van veure que, […]

  24. […] Traziam livros nas mãos; o lema era “vocês tem os cacetetes, nós temos os livros”. No vídeo se vê como a policia resolveu arremeter contra os estudantes pacíficos. Não há dados oficiais, mas se fala em um contigente de até 260 policiais. Desde o franquismo […]

  25. D’això se’n pot dir ser una ciutat democratica i civilitzada del primer món?

    dons quina vergonya!


Deixa un comentari

Categories

