Enviat per: Lluc Presmanes Justo | 16 Març 2009

Napoli’s Walls

Avui m’he posat a escoltar un CD que m’havien regalat per nadal de Louis Sclavis, Napoli’s Walls. En general no és que m’agradi massa, és un pel dur d’escoltar ja que no és ben bé jazz, més aviat diria que és alguna especie de jazz-fusion-contemporani, vaja, una cosa rara que poc li falta per ser dodecafònica. Jo ja havia sentit alguna cosa d’aquest home, però, com ja he dit no m’acabava d’agradar, però aquest CD, potser pel fet de ser un pel més suau m’ha semblat bastant interessant.

Però no només és interessant el CD; al treure la caràtula i començar a fullejar-la, han aparegut un seguit de fotografies de parets de la ciutat de Nàpols amb graffitis que a primera vista, tot i ser un estil molt diferent de pintura, m’han recordat a Banksy, un artista que admiro al que vaig conèixer gràcies a en João i a l’estada a Londres l’estiu passat.

Més endavant feia una explicació en que deia:

The work of Ernest Pignon-Ernest in Naples is like the script of an opera. In it, one can find emotion, drama, all the dynamics necessary for music. Letting myself be swayed by by his images, alert to the breathing of these walls, I wanted to speak of Naples – not naturalistically, not as folklore, but as a fictive town.

We plau here through a present and a past wich are closely layered upon each other, in trails of noises, word, imperatices. We play between sea and volcano, both invisible, both inhaled.

Com que m’ha semblat interessant he buscat per Internet a l’autor dels dibuixos, anomenat Ernest Pignon-Ernest, un artista Francès, i he annat a parar a la pàgina web oficial. He estat xafardejant i m’ha semblat genial, tant la pàgina web amb uns efectes flash molt bons, com la música que acompanya tots els àlbums (que suposo que és de Sclavis) com els propis àlbums. El que apareixia en el CD és aquest, però recomano mirar-los tots, ja que són fantàstics.

Podeu trobar l’àlbum sencer a Va de Jazz (es requereix Spotify)


Responses

  1. La barreja entre les imatges i la música és realment boníssima. De Sclavis de moment he escoltat una cançó, que no sé si és del CD del qual parles, i pinta molt bé; hi passen moltes coses.

  2. Uaaaaauuuu!
    Porto noséquantíssima estona xafardejant per la web d’aquest home i és una passada.
    He pensat que em faria molta por trobar-me un dels seus dibuixos en una cabina.


Deixa un comentari

Categories

