Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 16 Febrer 2009

Poesia de carrer

Arribava tard. M’havia aixecat tard però, com sempre, m’havia quedat els meus deu minutets al sofà, bevent el cafè a xarrups i mirant embovat les notícies a la tele. El meu ritualisme em perdia en aquell moment. Estava al carrer. Mirí el rellotge del mòbil i vaig veure que anant tan ràpid havia caminat en cinc minuts el que normalment faig amb tretze o catorze. Venia la gran pujada abans d’arribar al centre, estava fatigat, sonava alguna música que ja no sentia per l’automatisme en que em veia absort, com cada matí. Feia fred i vent, i jo seguia caminant. Des de la gran pujada vaig veure tota Barcelona.

Em vaig aturar. La meva ciutat pel matí era preciosa. A sobre seu tenia uns núvols molt prims que reflectien la llum com els hi donava la gana, i al fons el mar boirós. El sol reflectit era tènue en algunes zones i en altres creava llums de colors que no encegaven sinó que hipnotitzaven. 

Vaig mirar l’hora. Realment feia molt tard. Vaig mirar tranquil·lament l’agenda i tenia classe de poesia. No la necessitava, la tenia al davant i havia entès perfectament el què era.


Responses

  1. La veritat és que a vegades ens costa veure la poesia que tenim al nostre voltant. Hi ha coses que no caldria aprendre… i altres que la rutina ens “desensenya”.

  2. m’agrada molt això de dir “la meva ciutat”.

  3. No entenc si és irònic, tot i així a mi també m’agrada, però molts cops he d’explicar el per què del possessiu als qui creuen que només s’utilitza quan allò al qual fa referència et pertany, i no és així.

  4. realment és bonica la ciutat, però el que ve després fa que no l’aprecis tant…

  5. Jo xiulí tu xiulà JAJAJAJAJA

  6. jo quan vec barcelona des d’un lloc alt miro a la ciutat i també penso que què bonica, pero llavors miro cap al cel i no em puc estar d’entristir-me al veure una de les ciutats més contaminades d’europa…


Deixa un comentari

Categories

