Enviat per: Lluc Presmanes Justo | 3 Febrer 2009

Lullaby of Birdland

Avui us parlaré d’una de les meves cançons preferides. La vaig conèixer a classe de clarinet fa aproximadament un any, i des de llavors que m’encanta, estic parlant de la grandissima peça de Lullaby of Birdland. 

La cançó va ser escrita per George Shearing en 1952, i  George David Weiss en va escriure la lletra. La cançó és un homenatge a Charlie Parker, al que se l’anomenava Bird per la seva particular forma de tocar el saxo. També fa referència al culb de jazz Birdland anomenat així en honor al saxofonista, el qual tenia l’entrada restringida.

Com sempre, d’aquesta cançó se n’han fet moltes versions: la original de George Shearing (també té una versió més antiga amb Peggy Lee),  Sarah VaughanMel TormeMinaChris Connor, Amy Winehouse també en fa esment en la seva cançó October Song, i, finalment, en trobem menció e el famós vídeo dels Muppets Mahna Mahna (la música del qual té un origen un tant curiós).

Aprofito aquest post per fer una mica de publicitat d’un programa que ha sortit i que he trobat molt interessant; Spotify. En podeu trobar més informació aquí, i per als que ja el tingueu, he creat una llista de reproducció pública desde la web SpotyShare amb la que podreu escoltar una selecció del jazz que vaig trobant a la xarxa amb moltes de les cançons que postejo en aquest blog i diferents versions de les mateixes: Va de Jazz.

Per acabar us adjunto la versió d’Ella Fitzgerald: 


Responses

  1. no se que dimonis ha passat, m’ha tornat a penjar el mateix post però modificat… suposo que m’he confos i l’he tornat a penjar .. :P
    De totes maneres deixemlo i oblidem … xDD

  2. No importa fer BUMPs (Bring Up My Post) a posts així, la cançó és boníssima i s’agraeix la recopilació de versions.


Deixa un comentari

Categories

