Enviat per: João França | 12 Desembre 2008

Invitació

Plan de retorno voluntario
Anunci del “plan de retorno voluntario”

Serà per la X davant del DNI (de fet NIE), però els temes relacionats amb la immigració, com crec que ja he demostrat, em toquen la fibra sensible. Aquesta setmana els transports públics de Barcelona han estat envaïts per anuncis com el que veieu al costat d’aquestes línies. Anuncien el “plan de retorno voluntario” del govern. La idea és interessant i a molts els semblarà atractiva; els immigrants aturats si decideixen retornar al seu país d’origen i no tornar a Espanya per treballar en tres anys, poden rebre tots els diners als que tenen dret per atur en menys de 3 mesos. Molt amable per part del govern, sí.

Ara, plantegem-nos el concepte. Pensem. En moments de bonança econòmica en que hi ha feines que cap espanyol es vol dignar a fer, ve la gent de fora que ens (us) fa la feina bruta. Arriba la crisi i la cosa està malament per tothom; la gran majoria no pot rebutjar una feina. Què fer? El govern convida aquesta gent que ha estat treballant i fent país a marxar. Sí, cobrareu tot el que teniu dret, però les feines pels espanyols. Els anuncis són molt correctes, les mesures són molt correctes, però no és això una manera políticament correcta de discriminació? Quan convides algú a marxar no és que no és benvolgut? Només plantejo la pregunta, potser per saber si no és que m’estic tornant paranoic i victimista.


Responses

  1. bé, és clar que és una pseudo-ajuda per amagar les complicacions que es projecten pels que es queden. És una invitació semi-obligada. Ve a dir: ara anem de bones, pero poquet temps… tu prepare’t que tenim altres cares.

  2. Realment, no se de que t’extranya, ja savem com van les coses en aquest país.

    PD: sobrava completament el “(us)”

  3. No sobrava el “us”. Per què? Sí, sóc un acomodat, no em trobo en cap dificultat econòmica, ni jo ni la meva família ha de fer les feines que no volen els altres, visc bé. Però sí és necessari, perquè no coneixes les cues a les que m’he d’enfrontar per poder renovar permisos, per poder anar a Brasil i que em deixin en entrar a la tornada, perquè no puc posar-me a treballar en qualsevol feina que em trobi, perquè (i això em mata), en una societat democràtica, no puc triar els meus representants. Per tot això, i algunes coses més, no puc separar-me de la “gent de fora” ni puc incloure’m en un “ens”. No em faig la víctima i, simplement, espero que això canvii el més aviat possible. Mentrestant, sí, us…

  4. Crec que davant d’aquest fet ens hauríem d’interrogar sobre la motivació verdadera d’aquesta política, es a dir, si la idea de donar aquesta ajuda a sorgit d’observar que verdaderament hi ha molta gent que vol tornar al seu país d’origen, ja que no te feina, però que no te prous diners per pagar-se el viatge i per altra banda no vol perdre els diners que ja te cotitzats a la seguretat social. Doncs si es així no em sembla malament, ara ve, de fons sempre tindrà un tuf propi de les campanyes xenòfobes que fan parits de marcat perfil racista com Democràcia Nacional que es resumeixen en l’eslògan “los españoles primero”.

    En qualsevol cas tot sembla indicar que aquesta política no tindrà una continuïtat en la via més reaccionaria així que estigui motivada o no des d’unes entranyes de nacionalisme excloïen i racista no fa mal a ningú, a més cal tenir present que no és una llei que obligui a res. Jo no li donaria massa més importància però si que tindria l’ull atent al racisme subtil dels governs, tan de dretes com “d’esquerres,” certament em preocupa molt aquesta deriva.

    PD: a i sobre la utilització de determinant us, crec que determinar si sobre o no depèn de com se senti la persona.

  5. Tot i el tuf xenòfob que es pot detectar en la campanya, també cal tenir en compte un altre aspecte que podria ser positiu. Podria ser que els qui decideixen retornar (amb un petit capital) als seus paisos d’origen (normalment molt pobres) siguin capaços de bastir allà alguna petita empresa i crear riquesa per al seu pais. Això podria tenir un efecte molt beneficiós a llarg plaç.
    Penseu en el que va succeir a Espanya els anys 70’s i 80’s quan van tornar molts dels emigrants d’Alemanya: venien amb idees diferents, amb alguns diners, etc …

  6. Mira jo no estic del tot d’acord que ara que hi ha crísis els inmigrants siguin una molèstia.
    No sé perquè però l’espanyol és un dels pobles mes arrogants i orgullosos de Europa, i em pregunto perquè car motius per l’orgull en tenim pocs.
    Amb això vull dir que encara que hi hagi crísis hi ha moltíssimes feines que no volem fer, i que no farem, perquè a tots els que teniu una criada, ai perdó “senyora de fer feines”, filipina, us garantitzo que no serà substituïda per un macho ibèrico de pelo en pecho.

    Realment en aquests moments de crísis seguim necessitant els inmigrants com a classes baixes que solen ser per mantenir la societat del consum.

    El problema esta en quan envien diners als seus països, això jo personalment ho prohibiría encara que soni molt malament, però el que considero intolerable és que els diners que proporciona una societat benestant com la nostra l’enviïn als seus països enlloc de col·laborar en la auto-perpetuació de la societat consumista… Els diners que es guanyen aquí s’haurien de gastar aqui… O això o canviem el sistema capitalista una de dos.

  7. sobrava “l’us”


Deixa un comentari

Categories

