Enviat per: Diego Lamaña | 29 Novembre 2008

Que dimoni vol dir aquell numeret?

Sento caure en això, sé que és possible que el meu discurs sembli la típica queixa adolescent, sobretot tenint en compte el tema de l’assumpte. Però si anem més enllà de la rebequeria del no voler estudiar, si ens preguntem que dimoni avalua un examen, si fem allo que no volen que fem…

Fa un temps que em ronden varies idees pel cap.

1- L’ensenyament ens prepara per entrar en una feina.

2- Des de petits ens diuen: si estudies treuràs bones notes.

3- estudiar és repassar i repassar una cosa que no t’importa especialment.

4- Si no et sacrifiques prou la nota et castiga, i si ho fas et recompensa. aquesta idea és la base del ensinistrament clàssic.

5- en una feina el que volen és gent que curri i no es queixi.

6- generalment el que aprens per un examen se t’oblida rapidament.

7- molta gent a qui li importa una merda la filosofía treu bones notes.

Ara preguntem-nos-ho, que avalua un examen? hi ha moltes maneres d’estudiar, potser que aprenguis o només memoritzis, pots mostrar interès per la matèria o només pel teu futur i per la preciosa nota que figurarà en el teu currículum, però al final el numeret es objectiu i igual per tothom. El que analitza veritablement és que tu hagis estat estudiant una cosa molt sovint absurda sense queixar-te. La única cosa que quantifica és el sacrifici que has fet.

No és més que evaluar la teva capacitat de deixar-te oprimir sense queixar-te, i no, no faig reivindicació del proletariat ni apologia de les idees anarco-sindicalistes.  Però és que quasi ningú es pregunta veritablement perquè serveixen els examens, ningu es queixa més enllà del fet que fa pal estudiar. A ningú li importa si et fa pal estudiar, ara bé, si et poses a pensar el veritable objectiu d’un examen això ja és una altre cosa.

I no acabaré amb un reflexionem-hi siusplau reflexionem-hi… perquè no li veig la gràcia a això que explico, és més aviat dramàtic, crea generacions de gent putrefacte, que després assoleixen una feina una casa un cotxe una familia i la famosa “Seguretat”, Saps que quan tornis de la feina que sempre és igual tot serà igual que el dia anterior, i no saps que és el que has fet malament, no saps que és el que falla, ets un resignat, ja està, ja ets el que havies de ser.


Responses

  1. Tot i que hi ha gent que tot i estudiar molt no ho fa resignada a que li donaran pel cul, perquè és cert que no tot són obrers-màquines que es maten simplement per menjar, sí que és cert, i ja ho hem parlat mil cops, que el sistema educatiu espanyol està massa fixat en crear massa treballadora. Sembla quasi una tautologia que l’educació serveix per a crear treball, sembla lògic, però amb el que estic d’acord amb tu és que això està degenerant.
    Veig malaltia imperativa, sento masses “has de”, veig massa poc interès en tot i massa desig i gent vessada amb objectius purament econòmics, gent aborrida, cansada de treballar, que se sacrifica!
    I jo que pensava que realment voliem la “societat del benestar”, quan jo no veig benestar ni en les 65 hores, ni en els estudis que et demanen formalment d’estudiar 6 hores al dia ni res. Veig decadència.
    Ja a ningú li importa res perquè “no és necessari”, simplement busquen ser “útils” i a vegades ni això, simplement busquen poder cobrar. Entendria aquesta conducta en gent més pobra, però que el sistema tendeixi a convertir-ho tot en una gran màquina ho trobo penós, i és el que estic olorant, ho veig en la cara de la gent, ho tasto en el menjar que ja no té gust, ho sento en la música que no dura i no transmet res, ho noto quan acaricio a algú i no ho entén.

  2. Per una vanda considero que hi han asignatures que la millor manera d’evaluar-les és fent servir exàmens com per exemple les matematiques o la física, ja que o ho saps fer o no ho saps, pero d’alguna manera han de veure el nivell que tens, ja sigui per a posar-te un numeret com per veure el que s’ha de repasar.

    Per altra vanda, s’ha de tenir en comte que el sistema educatiu te moltes mancances, una de les més important és la ecnòmica, i no hi ha altre manera d’evaluar a 35 persones en una setmana i seguir explicant, ja que es necessitaria com a mínim el triple de professors.

    No obstant, si que considero que la millor manera d’evaluar seria fent treballs, ja que si que obliguen a una feina a casa i es poden enfocar de manera que siguin interessants.

  3. Jo no parlava del sistema educatiu…
    no estic criticant els examens en si, el que em pregunto és si veritablement volen saber el teu nivell… El objectiu dels examens no és més que veure si estàs disposat a deixar-te oprimir en un futur o no… Encara que sigui un objectiu segurament al nivell del subconscient, és així de simple.
    Les empreses volen contractar gent jove, que no pensi massa i no es queixi pel sou, que no estiguin malalts que no es jubilin, que no tinguin contractes indefinits… Cada cop hi ha més contractes que duren una setmana o un dia, conec gent que cada dia firma un nou contracte que dura només aquell dia, per tant no poden estar de baixa ni tenir vacances ni res de res.

  4. Bé, jo diria que el que importa és el nivell que tens realment, independentment del 5, 6 o 7 . El numeret t’obrirà portes, però el més important és estar realment preparat per enfrontar-se al futur amb el màxim d’eines possibles. I això, amic Pohgahn, només s’aconsegueix picant pedra. Sobre l’alienació de l’individu (un tema estrella) diria que el principal enemic és un mateix i que la vida en general és pels valents i li posen un parell d’ous per tirar endavant projectes de futur personals o socials. El que s’aixeca cada dia i veu el mateix no pot culpar al sistema educatiu. Que primer de tot es pregunti que ha fet des d’ aleshores. Ara estic d’acord amb el Fills de P. que sota la bandera del neoliberalisme fan contractes basura que fan que les depresions estiguin a l’ordre del dia. Però això són figues d’un altre paner.

    Salut


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: