Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 27 Octubre 2008

Descobrint la sopa d’all

Bobby Mcferryn
  Bobby Mcferrin

És degut segurament a que sóc jove que encara descobreixo noves formes de pensament, llibres, música i altres coses que ja han estat tremendament refregides però que jo tasto per primera vegada. Estic descobrint, per exemple, a Nietzsche, Alan Moore i als Pantera, entre molts altres. Vaja, que estic descobrint la sopa d’all, ho sé, però no em fa res. Tothom passa per la ignorància, suposo…i espero.

Doncs bé, l’últim glop tebi d’aquesta sopa tant bona que he fet ha estat el del cantant i pseudo-percussionista Bobby Mcferrin, totalment versàtil utilitzant la seva veu per a cantar i fer tot tipus de percussió i sons determinats i també les mans de diferents maneres per a recolzar rítmicament el seu cant o acompanyant a un altre músic.

L’he vist i sentit cantant la famosa “Don’t worry be happy”, la mítica “Spain” de Chick Corea, versionant l'”Ave Maria” de Bach i moltes altres. Però el que més m’ha sorprès ha estat una improvisació que va fer a Montreal amb Richard Bona, feta a sobre de dues cançons seves: “Invocation”, de Mc Ferrin, i “Dina Lam”, de Bona.

M’ha captivat, la música en general no em porta tant lluny com em porta aquesta peça, poques vegades m’havia sentit tant viu ni m’havia arrencat un somriure tant gran, i és per això que vull compartir aquesta música amb tots, sinó ho fes em sentiria un egoista.

A mi, al contrari de la Mafalda, m’encanta la sopa, si ha de ser sempre així!


Responses

  1. Aquesta cançó és simplement fantàstica. No només el Bobby McFerrin fa màgia amb la veu, sinó que el Richard Bona també és un gran cantant, a part de un dels millors baixistes de l’actualitat. El concert que va fer a Barcelona en homenatge a Jaco Pastorius va ser emocionant.

    I tornem al que comentàvem a l’entrada anterior amb el Lucas, aquesta màgia de la música. En la improvisació trobem la música més… podríem dir-li religiosa, o mística, però suposo que aquestes paraules no t’agradaran massa.

  2. Aquesta improvistzació es mítica, és una passada, tant Bobby Com Bona. ës Llastima que la gent només coneixi l’etapa mes reggae de McFerrin, la canço Don’t Worry, be happy està be, pero te moltes altres coses bones.

  3. Com va dir un savi, “En dos palabras: Im-presionante”.

  4. mmmm aparte de dont worry be happy no entiendo ni papa colegas :),pero aparte de eso el blog tiene buena pinta

  5. és una passada, eh!! no l’havia sentit mai…gràcies per compartir-ho amb tots!!


Deixa un comentari

Categories

