Enviat per: João França | 23 Octubre 2008

Miradas

Él está sentado ahí en el sofá, al lado del único foco de luz en la habitación oscura. Parece solo, parece que todo está abandonado. Ella, sin embargo, lo mira, y él parece haber perpetuado su mirada sobre ella. Su cara parece incapaz de expresar sentimientos, pero ella los ve, ve como reacciona a cada señal suya. Ella lo mira con pena, con dulzura. Es un hombre frente a su televisión. Él la mira y ella no lo entiende.

Se pregunta qué le habrá pasado a su vida. Es difícil saberlo. Está segura de que estuvo enamorado pero ella no correspondía su amor. Ése fue el motivo; primero se volvió loco, lloraba, lo hacía constantemente, hasta que decidió sentarse ante ella. No se conocían demasiado bien, era nueva en la casa, pero él necesitaba olvidar y pronto se hicieron amigos. Ella no se sintió utilizada, no, en absoluto, al principio fue un verdadero placer. Pero todo empezó a exagerarse, se sentó ante ella para olvidar y lo consiguió: no se levantó jamás. Harto de llamadas, desconectó el teléfono, ¿acaso no recordaban que no tenía ganas de hablar con nadie? No, no quería hablar con nadie, aunque al cabo de pocos días ya no recordaba el porqué.

Ella solo emite señales: sonidos, luces, colores; pero él ve más allá. Ve sentimientos, y los siente en lo más hondo de su alma. Sufría por la hija del médico y, de repente, desapareció, ¡le querían hacer esperar una semana! ¿Cómo lo soportaría? Fue entonces cuando se emocionó con la historia del hombre que, convertido en mujer, buscaba a la hija que no llegó a conocer. Ella lo mira y siente pena. ¿Es que no recuerda que un día tuvo una vida? ¿O a lo mejor no sabe que esas personas no son reales? Solo puede ser eso, es la única explicación que encuentra, pero no sabe como hacerlo saber que vive engañado. Lleva mirándolo días, semanas, meses… No puede soportarlo más, siente demasiada pena. Era tan joven cuando se conocieron, ahora parece más bien muerto. Ella lo tiene claro, no tiene más elección; lo ama, y así como él está sufriendo por amor ella también debe sacrificarse. Un estallido. La televisión se apaga y el hombre parpadea despertando de su letargo. ¡Mierda! Tendré que ir al centro comercial…


Responses

  1. ostres, no me’n recordava! M’encanta aquest escrit Joao, dels millors que t’he llegit! i aquesta segona lectura encara me n’ha fet adonar més! :)

    Tot i que també n’has fet d’altres que saps que m’encanten, eh, però això ja ho saps tu, i només tu xD

  2. Aquest escrit em sembla ingenu. Un amor platònic que és correspost per pena? Això és una fantasia malaltissa del que viu aquest amor i creu que el que rep tot aquest amor és un deutor i s’ha de sentir en culpa, que sinó seria com si se sentís superior i això és “dolent”, i que per tant ha de recompensar aquesta dedicació. I l’únic problema d’aquesta situació és que l’enamorat -si se’n pot dir així després d’haver donat una imatge tant idíl•lica a la seva diana d’amor- no s’adona dels aspectes atzarosos que influeixen en la situació, com els gustos personals i altres. Creu que amb fe i penitència arreglarà una situació que no necessàriament depèn d’ell.

    No entendre l’atzar -això ens ho explica bé Nietzsche- és un dels grans problemes del gènere humà. El finalisme, que podem apreciar en científics de tanta mala reputació en l’actualitat com Lamarck, és un instrument d’enteniment del món molt infantil, Piaget el situa en la segona infància del nen, entre 3 i 6 anys.

    És per tot això que trobo una falta de sentit comú el fet que la interlocutora amorosa se sacrifiqui per a bescanviar els dolors del tètanus de la fletxa daurada que ha colpit a l’enamorat –bescanviar per una altra cosa que normalment no donaria-, o, en aquest cas, del pacient de l’escriptor, un individu malalt que el mateix que posseeix la ploma i la tinta vol curar, per la raó que sigui.

    A vegades hem de saber dir:

    No? Segur?

    Doncs no.

    I això simplement perquè el buscar el sí a vegades només porta a la obsessió, el ressentiment, no estic dient de ser conformistes, però aquí estem parlant de la vida i la mort de algú, l’amor platònic és destrucció, és negació d’un mateix, és la sang que regalima per les escales del partenon.

    Ànims a tots aquells que un dia tornaran a viure. Viure com a mínim i com a màxim.

  3. La veritat m’agrada molt aquest escrit, i em sembla molt bo, pel fet que realment costa trobar-hi la televisió en el text, em sembla molt interessant si…


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