Enviat per: Artur Díaz Barbagli | 21 Octubre 2008

La vaga dels conformistes

Demà faré vaga. I no faré la vaga convocada pel sindicat d’estudiants contra el pla Bologna i la LEC, per dos motius:

-Perquè no me l’han explicada, no m’han donat ni motius ni se m’han referit diferents punts de vista.

-Perquè si la convoca el sindicat d’estudiants vol dir que hi aniran una quantitat ingent d’individus que jo considero que el criteri més fort que els impulsa a fer vaga és el de perdre classe. Almenys, si els individus que sé que demà aniran a les manifestacions són representatius de tota la massa que farà vaga, les meves previsions d’unes manifestacions plenes d’inconscients es compliran. I per pròpia experiència així ho crec.

Però si demà és dimecres! Com és això que aprofiten per no anar a classe?

Doncs sí, perquè demà en termes pràctics no hi ha classe. Alguns centres, tal com el meu, cosa que em fa vergonya, han decidit no continuar la matèria demà dimecres perquè així els que fan vaga no s’endarrereixen.

I si porten el justificant de vaga, se’ls hi treu les faltes. A alguns no els hi semblarà gaire desentonada aquesta mesura. Doncs que tornin a llegir: “justificant de vaga”, això és, justifico que vaig fer vaga per no tenir faltes.

On collons hem anat a parar? Ara resulta que fer vaga no només és gratis, sinó que està altament facilitat pels centres, unes vagues convocades pel sindicat d’estudiants, el poc respecte que els hi tinc espero que no se l’agafin com una cosa personal, els motius de les quals no ens han explicat ni mig minut ni ningú ens ha donat arguments a favor o en contra de la mateixa. I a sobre, se sap que no és així com s’ajuda a construir un pensament crític i autònom: ¡Portem des de 1r d’ESO fent vagues inútils i tots tant contens per saltar-nos classe! I ara, amb 16-17-18 anys seguim igual.

No hòstia, no ha canviat res, encara escolto a la meva classe comentaris de “demà festa” i al bus gent universitària que truca a més gent universitària per a quedar el dimecres a destapar ampolles.

Però em calmo. No vull deixar a tots els “joves” com a deficients i tots els universitaris com a alcohòlics. Però el raonament previ a fer una vaga certament sé que s’ha perdut. No hi ha consciència personal ni res darrera d’aquestes pancartes plenes de tòpics. Em nego a creure-ho. Hi ha gent que vol canviar les coses, que realment és poca, i es veu recolzada per hipòcrites que però, tenen braços per a portar cartells i ja fan la feina, de fet són els més sorollosos. Tota aquesta pulsió inhibida a les aules!

I l’argument dels centres educatius que diuen que han de permetre que el jove s’expressi i reivindiqui els seus drets…se’l poden guardar fins que hagin ensenyat al jove conèixer els seus drets i deures i a valorar la llibertat i la vida per sobre de tot. I això no es fa.

És per això que demà faré vaga en contra del sistema tant pro-vaga dels centres educatius i de la merda d’educació que es dóna a un alumne al qual no se li demana mai de ser autodependent, crític, persona, i moral alhora i de forma satisfactòria.


Responses

  1. En Alacant també havia vaga, pero al nostre centre no havien dit res. A més teníem un exam de mates i ningú ha anat.
    Estic d’acord amb tú en que molta de la gente que hi ha anat tan sòls vol perdre classe, perquè se de molts que m’ho han dit i que tampoc volen anar a l’universitat.
    Però també pense o vull pensar que hi havia gent que si que es va manifestar per els seus/nostres interessos, perque no volen el pla Bologna.
    Jo, la veritat és que no puc dir res, perque no m’he llegit cap cosa sobre el pla i no estic al corrent dels canvis.
    L’ultima cosa que vull comentar es que pense que l’idea de que els centres justifiquen aquestes faltes és perque així treballen menys, motiven als alumnes a anar a la vaga i els no han de donar classe.

    Althun!!! (Artur xDD)
    Estaràs content eh?? mira que comentari…
    i en Wiki-Català-Valencià xDD.

    Ja parlem.

    Wiki.

    Ah! Soc més pro del baix que tuuu… xDD

  2. Completament d’acord. Jo personalment, em nego a participar de qualsevol manifestació del sindicat d’estudiants. Manifestacions plenes d’inconscients. Poso un exemple concret: la manifestació que es va fer, no recordo quan, “per la pau”. En primer lloc el motiu de la manifestació el trobo estúpid. A qui hem de fer servir que estem a favor de la pau? A qui hem d’exigir “que hi hagi pau” sinó a nosaltres mateixos? Però bé, no hi havia classe i, com jo estic completament a favor de la pau, em vaig decidir a anar a la manifestació. Resultat: un munt de gent sense cap motivació més que passar-s’ho bé i el megàfon en mans d’uns personatges que cridaven consignes sense cap relació amb la convocatòria, consignes que s’associaven a tots els que estàvem allà, enganyats per la convocatòria.

    Sobre el tema de la vaga. Tot el moviment contra el pla de Bologna, o l’EEES. En primer lloc, la majoria de la gran quantitat de gent que es mostra en contra no sap realment de què va la cosa, ha interioritzat els arguments (si es poden dir així) d’un grup sorollós que s’ha mogut en contra. El pla de Bologna ja s’està aplicant. Jo estudio sota aquest pla. És una realitat. Realitat conseqüència de negociacions entre els països de la UE des del 1999. I ara ho volen tirar enrere??? Quanta ingenuïtat! Aquest pla té coses dolentes, exactament com l’antic, i el que hem de fer ara és treballar per millorar-lo, no ser tan absolutament radicals.

    Sobre el fet que l’escola “autoritzi” la vaga. Em sembla perfecte. Ara bé, això no es pot convertir en un exigència. Avui dia no entenem que defensar uns ideals comporta sacrificis, però de fet, també hi ha molta gent que no entén què significa defensar uns ideals. El que està clar és que una resposta més estricta dels centres educatius serviria per evitar que tota aquesta gent inconscient trobés una excusa per saltar-se classe. Un altre exemple: Una setmana després d’uns exàmens trimestrals hi havia convocada una vaga contra aquest mateix pla. Un personatge es va passar una setmana mobilitzant gent per la vaga i quan li vaig comentar que no estava segur, que potser ho hauríem de discutir més em va dir, i cito: “jo vull anar a esquiar!” Jo vaig ser l’únic que va estar-hi contra.

  3. D’acord en gairebé tot, però quin sentit té fer una vaga contra el sistema pro-vaga? Jo t’hauria recomanat que, si el que vols és protestar, anessis a classe com cada dia i reivindiquessis el teu dret a no fer vaga. Podries haver estat l’autèntic representant dels qui no creuen en vagues inútils i sense sentit.

  4. Jo estic a favor de les vagues. Però les que es fan per uns ideals. I jo vaig fer vaga de manera que no vaig estudiar unes coses que hauria pogut necessitar i assumint les 6 faltes que em mereixo per no anar a classe.

    Jo vaig fer vaga per protestar en contra de convertir les vages en dies de festa i així perjudicar al personal que no en fa, de vaga. I per mi, justament, no ho va ser pas de dia de festa, jo a final de curs tindré 6 faltes més a l’expedient.

    Vaig fer una vaga com jo crec que s’han de fer: per uns ideals pròpis i sòlids i assumint totes les responsabilitats. I no pas sense reflexionar-hi el temps necessari.

  5. Veig que quan facis una vaga per algun altre tema ho faràs de manera reflexionada i responsable, però segueixo pensant que la manera de protestar contra aquesta vaga sense sentit no és mortificant-se amb 6 faltes d’assistència ni perdent un dia de classe que potser necessites. En primer lloc perquè una protesta ha de servir per fer pensar a la gent i el teu sistema només serveix perquè et reafirmis en la teva posició d’antivagues i tinguis 6 faltes d’assistència.
    Que pensaries si veiessis algú que s’està manifestant contra la caça d’animals en perill d’extinció matant una balena? Té sentit? No massa, oi?

  6. No m’explaiaré gaire perquè no tinc gens de temps, però estic ompletament d’acord amb tu, de veritat, al cent per cent. Encertadíssim.

    Encara hi ha persones amb seny, quin descans! :)

  7. Gil, jo no estic en contra de les vagues.

    Jo estic en contra del fet que per les escoles vaga sigui sinònim de festa, res més.

    I com que estic tant en contra d’aquesta postura i em fastigueja una vaga festa, jo faig una vaga de debò, de protesta i assumint les meves responsabilitats.

    Tot i així ja et dic, havia estat pensant si era més convenient anar a fer classe, i per tant fer repàs perquè els professors no continuaven matèria, o no anar. I sempre arribava a la conclusió que coneixes. Potser tu hauries escollit una altra via.


Deixa un comentari

Categories

